7/15/2014

Frihandskviltning pågår / FMQ

Jag har fortsatt med att frihandskvilta, tycker att det är jättekul, men ansträngande för skuldrorna. Man får inte glömma att ta paus. Detta är tredje stora täcket som jag har haft på gång nu.
Mitt födelsedagstäcke är kviltat och helt klart, skall bara tvättas för att få den härliga känslan.
Mitt Bulls Eyes täcke saknar avslutningskant och nu är jag på de sista bårderna på mitt moderna medaljongtäcke.
Jättekul att kvilta, men ganska stort mäter 170 x 170 cm, ligger som en utbredd padda på bordet när jag kviltar.

I have continued to practice FMQ, my third quilt in a row, and it is so fun. But I must be aware to rest my shoulders after sewing one hour, as it is a high pressure to the shoulders and arms to FMQ. The quilt is rather big, about 70 inches in square to handle in my sewing machine. 

Här är några bilder tagna vid symaskinen.

Here are some pictures from my sewing machine.















 Ha en fortsatt bra dag.



Have good day
Britt-Inger

6 kommentarer:

  1. Flott quiltning. Skal bli spennede å se etter ferien.

    SvaraRadera
  2. Your quilting is looking beautiful...love those fabrics!

    SvaraRadera
  3. Så flink Du är, ser fram emot slutresultat.
    kram

    SvaraRadera
  4. Det går undan i Malmö hör jag!!Här är det mest matlagning ....och Rutkocken han är ledig!!Lycka till med resten av quiltningen!!Bambikram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig syfröjd hos dig.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Väldigt snygg! Tycer om allt tyg färg frihands quiltning man blir sugen på att sy en själv. Kram

    SvaraRadera